FORGOT YOUR DETAILS?

  • Blog

Roksana Wychadańczuk
poniedziałek, 01 lutego 2021 / Published in Blog, Wiedza
Prowadzę zajęcia z 4-letnim chłopcem. Jego mama jest z nami, ponieważ chłopiec nie pozwolił jej wyjść z sali, pomimo faktu, że miała inne plany. W ręce trzymała książkę, którą chciała poczytać w poczekalni i najzwyczajniej w świecie chwilę odpocząć. Zajęcia idą super, chłopiec pięknie pracuje i wykonuje moje polecenia. W pewnym momencie mama dziecka zwraca się do niego: „Kochanie, czy mama może iść do toalety?”. Zbladłam! Co się stanie, gdy jej 4-letnie dziecko się nie zgodzi?
Roksana Wychadańczuk
wtorek, 01 grudnia 2020 / Published in Blog, Wiedza
Od wielu lat systematycznie wzrasta liczba dzieci zgłaszanych przez opiekunów na diagnozę zaburzeń procesów integracji sensorycznej z powodu: problemów szkolnych, braku z koncentracją uwagi, nadpobudliwości psychoruchowej, zaburzeń zachowania czy z opóźnień rozwoju mowy. Przez ponad 15 lat wykonałam wiele diagnoz, obserwacji i wywiadów z rodzicami tych dzieci. W zdecydowanej większości dało się zauważyć wspólny mianownik, jakim jest korzystanie od najmłodszych lat z tzw. "wyższych technologii". Pisząc to mam na myśli nie tylko telewizję ale również tablety, telefony komórkowe czy monitory komputerowe. W zasadzie "wszystko co ma ekran". Wielopłaszczyznowa deprawacja sensoryczna towarzysząca dzieciom podczas korzystania z „dobrodziejstw technologicznych” negatywnie wpływa na ich rozwój psychiczny, poznawczy oraz fizyczny.
TOP